Dansk
English
 

Actions

If/else

If/else handling er afgørende, hvis du laver en fantasy eller puzzle, fordi du ønsker noget andet sker, når spilleren har afslutte en task, givet at svaret er rigtigt eller har en bestemt Item med sig.

Du nødt til at trække en kommando af object listen i boksen if / else-action eller et udtryk, eller Compare eller Contains for eksempel.
Ved at klikke + kan du gøre "else " eller anden "if".

 

Random decision

Med Random decision er det ikke sikkert, hvad der sker. Ved hjælp af + du kan gøre ændringen mindre eller større, hvis du placerer de samme Actions i 2 eller flere bokse. 

Increment/ decrement

Hvis du bruger en variable (Object) til optælling, med denne action kan du hæve værdien eller mindske den.

Set

Jeg mener at det mest vigtigste er Action. Med Set kan du aktivere eller/og viste en Zone, Characters, Items og Tasks. Når de ikke bliver vist automastisk kan du vise den for player, eller annullere det igen. Dette er kun muligt hvis du ikke valgte Displayed (and Active) da du lavede Object.
See "Wherigo - Start".

På dette billede "Finding place sword" er aktiv og er ikke vist for playeren. Når man kommer ind i Zone vil programmet i denne Zone virke. "Swamp" er også vist for playerens kort. Spillleren går sandsynligvis til denne zone.

Billede af Run mode of Urwigo.

Move

Med Move kan du flytte Characters og Items til Zones eller Characters. Med Action kan du gribe et svær f. eks. Selvfølgelig kan du ikke flytte en Player, til det har du brug for Scotty (Beam me up Scotty).

Dialog

En ubruglig handling. Den gør det samme som Message men Message kan mere.

Message

Du har brug for Message til at kommunikere Wherigo med spilleren. Du kan vise billeder eller tekst eller begge. Du har 2 knapper som du kan programere, "hvis klikket", så du kan give spilleren et valg (Lige som Input). Dette er ikke muligt med Dialoge.

Show screen

Med denne Action lader du Wherigo vise en af skærmene(Main screen, Locations, You see, Items, Inventary eller Tasks) of the Pocket PC (or Garmin).

Show object details

Viser billede, tekst eller begge af et valgt Item.

Input

Virker kun hvis Object har samme navn. Du behøver kun at trække Object Input til boksen af denne handling. Object Input kan du programmere. Du kan bruge det samme Input af flere Characters hvis du ønsker. Svaret er altid det samme.

Start timer

Ligesom Input, du behøver kun at trække Object Timer ind i boksen.

Stop timer

Play sound

 Du kan bruge denne når du har lavet en "lyd" i Media. Det bliver rigtigt sjovt hvis du kan give den nogle lyd effekter f. eks. ufo og så vidre. Ingen ideer, prøv at kikke på denne side til inspiration website.

Stop sound

Denne behøver vist igen forklaring?

Save game

Efter en vigtig etape bruger jeg denne Action for en Wherigo kan gå ned og så kan spilleren vende tilbage hertil.

Save and close game

Jeg bruger ikke denne Action, Jeg tror spilleren er smart nok til at afslutte Wherigo når det ønkes.

User code

Wherigo bruger Lua,et programeringssprog. Jeg kender ikke ret meget itl programering i Lua. Der er forums med større freaks end mig. Jeg har fundet kode til "real time" i din Wherigo så en "nat" Wherigo kan først starte på et bestemt tidspunkt. Hvis du vil vide mere, måske dette vil hjælpe. 

Comment

For at lave noter så du let kan huske hvad Event går ud på.